Meningkatkan Ketinggian Anda Dengan Latihan

Meningkatkan Ketinggian Anda Dengan Latihan

Tanpa mengira usia anda, individu mempunyai peluang besar untuk meningkatkan ketinggian mereka dengan menambah beberapa inci pada kepadanya. Ini inci akan datang dari pertumbuhan menegak, yang akan melibatkan beberapa faktor seperti persekitaran, umur, berat badan, dan gen yang individu telah diwarisi. Walau bagaimanapun, semua faktor-faktor ini boleh dimanipulasi dan proses pertumbuhan dapat dipercepatkan melalui pelbagai latihan.

Setiap satu daripada senaman ini adalah disyorkan bukan sahaja oleh pengajar, tetapi oleh ahli terapi juga. Perbezaan dalam kejayaan seseorang individu dan kadar kegagalan mereka adalah bagaimana mereka juga mereka dapat melaksanakan setiap satu daripada latihan dan sejauh mana mereka boleh menjaga diri mereka berdisiplin. Majoriti senaman ini menumpukan kepada regangan kerana ini adalah apa yang badan anda akan perlukan untuk mendapatkan inci ia perlu menjadi lebih tinggi.

Latihan pertama dikenali sebagai tergantung dan adalah yang paling rumit kerana semua individu perlu lakukan ialah menggantung dari sama ada bar atau sesuatu yang mempunyai keupayaan untuk menyokong berat badan mereka. Hanging adalah penting kerana ia akan menyebabkan tulang belakang untuk nyahmampat dan akan meningkatkan postur individu. Gantung menentang undang-undang graviti dan menarik badan anda ke bawah.

Menjalankan kedua ialah tekan tubi, yang mana anda membenarkan lengan dan bahu anda untuk menarik sehingga berat badan ke atas. Walaupun ini boleh menjadi agak sukar, ia mempunyai manfaat daripadanya kerana ia akan meregangkan tisu dan otot yang digantung di udara. Ia juga membolehkan bahagian atas badan individu untuk menjadi lebih kuat. Pertumbuhan tulang datang daripada pertumbuhan otot, dan tekan tubi sebenarnya membuat bilik dalam rangka anda untuk pertumbuhan yang lebih.

Latihan seterusnya adalah agak sukar kerana ia melibatkan regangan tulang belakang, yang dari masa ke masa akan menjadi lebih fleksibel. Apabila orang itu untuk duduk di tempat kerja sepanjang hari, maka tulang belakang mereka akan menjadi mampat, bagaimanapun keadaan ini boleh menjadi diatasi dengan berpusing setiap hari. Oleh pintu yang berdiri teguh dan bengkokkan badan anda sebanyak yang anda boleh. Pastikan anda pergi dengan badan anda seperti yang anda meregangkan seluruh badan anda, kemudian melakukan bahagian lain badan anda. Individu perlu memastikan untuk mendapatkan tidur yang cukup setiap malam. Dewasa memerlukan sekurang-kurangnya lapan, manakala kanak-kanak perlu mendapatkan tidak kurang daripada sembilan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar