Beauty Salons Rawatan - Pengenalan kepada Rawatan Holistik

Beauty Salons Rawatan - Pengenalan kepada Rawatan Holistik

Rawatan holistik yang direka pada teori bahawa badan itu mempunyai kehidupan atau tenaga kuasa penting dan apabila ini berlaku tidak seimbang, badan menjadi lebih mudah terdedah kepada penyakit. Tujuan rawatan holistik adalah untuk mengembalikan keseimbangan tenaga kehidupan penting ini dan menggalakkan penyembuhan semula jadi badan.

Perkataan holistik berasal dari Holos perkataan Yunani yang bermaksud keseluruhan. Pandangan holistik terhadap kesihatan dan kebajikan adalah berbeza daripada pandangan perubatan konvensional sebagai ubat konvensional biasanya memberi tumpuan kepada gejala atau masalah bahagian badan manakala pendekatan holistik mengambil kira orang keseluruhan. Rawatan holistik merawat bukan sahaja gejala-gejala fizikal tetapi juga isu-isu emosi, psikologi, persekitaran dan pemakanan dan kesan bahawa ada di orang keseluruhan.

Di bawah adalah senarai dan keterangan singkat tentang satu jenis yang paling popular di rawatan holistik: -

Akupunktur

Akupunktur adalah prosedur yang merangsang pelbagai titik tekanan pada badan dengan kemasukan jarum filiform amat kuat dan denda untuk melegakan kesakitan, merawat penyakit atau untuk tujuan terapeutik.

Akupunktur telah digunakan beribu-ribu tahun sebagai satu cara untuk memberikan kelonggaran dalam dan untuk merawat pelbagai keadaan termasuk kebimbangan, tekanan, sakit belakang dan kecederaan, kekejangan otot, migrain dan insomnia untuk menamakan beberapa.

Hot Stone Massage

Hot Stone Massage adalah di mana batu-batu basalt dipanaskan air digunakan perkara utama pada badan untuk memberi urutan yang dalam. Kekerasan batu-batu memberikan urutan tisu dalam dan haba dari batu-batu melegakan otot dan meningkatkan aliran darah ke kawasan yang diurut, mempercepatkan lagi proses penyembuhan. Peningkatan dalam edaran, dan kelonggaran otot yang disebabkan oleh urut ini, boleh membantu pada tahap fizikal, mental, emosi dan rohani. A urutan batu panas akan membuat anda merasa tenang dan bertenaga.

Reflexology

Refleksologi adalah berdasarkan kepada prinsip bahawa pelbagai bidang kaki bersesuaian untuk setiap bahagian, kelenjar dan organ badan. Dengan mengurut atau mengenakan tekanan kepada titik-titik ini refleksologi terlatih boleh menggalakkan kesan yang baik pada bahagian yang sama pada badan untuk meningkatkan kesihatan umum. Refleksologi adalah rawatan yang sangat santai yang boleh digunakan untuk merawat migrain tekanan, keletihan, insomnia ekzema, dan lain-lain

Reiki

Reiki berasal dari Jepun dan menggunakan penumpangan tangan untuk mengurangkan tekanan dan relaksasi untuk meningkatkan hayat daya tenaga dan menggalakkan penyembuhan. Semasa tenaga rawatan dihantar dari pengamal penerima dengan meletakkan lembut dan tidak mengganggu tangan mereka dalam pelbagai jawatan ke seluruh badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar