Crystal Therapy - Sifat Penyembuhan Jasper

Crystal Therapy - Sifat Penyembuhan Jasper

Dalam artikel ini, kita akan melihat apa yang terapi kristal, dan juga sifat-sifat pirus. Apabila kita telah diterokai sifat jasper, kita akan mempertimbangkan cara di mana anda boleh menggunakannya untuk keuntungan anda dan syarat-syarat yang boleh dibantu dengan pirus.

Apakah Crystal Therapy?

Prinsip di sebalik terapi kristal adalah bahawa setiap kristal mempunyai tenaga tertentu. Tenaga ini bertindak ke atas badan dan minda seseorang dan boleh menyebabkan perubahan kesihatan mental dan fizikal. Cara di mana kristal digunakan sangat boleh agak ketara tetapi idea asas adalah bahawa seseorang datang ke dalam berdekatan dengan kristal secara tetap. Ia adalah penting untuk menilai sepenuhnya keadaan untuk memastikan anda mencari kristal yang tepat untuk keadaan tertentu anda.

Apakah Sifat Jasper?

Jasper adalah kristal yang pelbagai kuarza dan sering dikenali sebagai pengasuh yang besar. Ia dipercayai menjadi batu yang boleh menyokong rakyat terutama melalui masa tekanan untuk membantu membawa keamanan dan tenang. Terdapat banyak warna yang berbeza daripada yasper dan walaupun ia mempunyai ciri-ciri penyembuhan umum setiap satu daripada warna yang berbeza akan mempunyai ciri-ciri penyembuhan mereka sendiri.

Properties penyembuhan Jasper

Antara ciri-ciri penyembuhan umum jasper termasuk hakikat bahawa ia boleh membantu membawa ketenangan serta membantu menyerap tenaga negatif. Ia dikatakan bahawa jasper boleh membantu untuk menghapuskan pencemaran alam sekitar termasuk radiasi. Ia mempunyai beberapa faedah emosi termasuk membantu dengan setia dan juga memberikan keberanian. Orang yang menggunakan jasper mungkin mendapati ia boleh membantu dengan pemikiran yang cepat dan organisasi mereka dan juga merangsang imaginasi mereka. Jika anda sedang menghidap penyakit jangka panjang ia boleh menawarkan sokongan oleh tenaga semula badan.

Selain daripada ciri-ciri di atas kita juga telah meletakkan satu senarai ciri-ciri mengikut jenis jasper di bawah:

1. Black urat Jasper - batu ini adalah salah satu yang benar-benar baik untuk menjaga anda mendalam dan stabil. Nama lain anda boleh mendengar itu dengan labah-labah adalah yasper web atau batu zebra.

2. Green Jasper - ini dipercayai menjadi batu daripada baki itu boleh membantu menyembuhkan penyakit serta obsesi. Batu itu dipercayai untuk membantu meningkatkan sistem imun. Khususnya ia berfikir untuk membantu dengan masalah kulit dan membantu membuang kembung serta bantuan dengan syarat sistem penghadaman.

3. Red Jasper - batu ini adalah salah satu perlindungan dan boleh membantu dengan beberapa masalah seperti kebimbangan dan tekanan. Ia boleh membantu untuk membetulkan keadaan tidak adil serta memberikan kefahaman tentang masalah yang sukar. Ia dikatakan untuk meningkatkan keupayaan anda untuk mengingati mimpi. Di samping itu ia boleh membantu untuk mendetoksifikasi sistem peredaran darah, darah dan hati.

4. Kuning Jasper - sekali lagi ini adalah batu yang sangat pelindung dan boleh membantu untuk menenangkan saraf dan emosi supaya juga berguna untuk tekanan dan kebimbangan. Di samping itu ia dianggap memberi manfaat kepada sistem penghadaman dan untuk membantu mengurangkan kembung.

5. Gambar Jasper - ini adalah batu bahagian dan keharmonian dan boleh membantu membawa kestabilan kepada kehidupan anda. Ia juga boleh membantu untuk membawa emosi tersembunyi ke permukaan dan membantu dalam mengurangkan rasa takut. Secara fizikal ia boleh merangsang sistem imun dan membantu dengan masalah kulit dan masalah buah pinggang.

6. Lautan Jasper - batu ini akan membantu dengan kesabaran dan juga membantu seseorang dalam menerima tanggungjawab. Ia boleh membantu meningkatkan penghadaman dan membuang toksin dari badan yang menyebabkan bau badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar