Antara banyak kegunaan perubatan Yang Boleh Mendapat Dari Herba

Antara banyak kegunaan perubatan Yang Boleh Mendapat Dari Herba

Terdapat begitu banyak untuk belajar tentang manfaat pelbagai herba, dan ini merupakan panduan sebagai pengenalan untuk sebahagian kecil dari mereka. Nettle, sebagai contoh, membantu dalam pembersihan serta detoksifikasi. Ia juga boleh merawat demam alergi dan asma serta kulit gatal dan ia juga boleh melambatkan tahap pendarahan. Teh herba tonik yang indah dan salah satu cara yang paling berguna untuk mendapat manfaat daripada tumbuh-tumbuhan herba.

Lemon balsem akan merawat selesema biasa anda dan ia boleh memberikan kelegaan daripada sakit kepala dan ia juga membantu untuk memberikan kelegaan daripada sakit perut dan kekejangan. Terdapat herba lain yang menyediakan manfaat yang sama termasuk teh limau selasih yang boleh membantu untuk merawat kes loya dan ia juga boleh memberikan kelegaan daripada disentri. Apabila dimakan sebagai teh ia akan membantu untuk menurunkan suhu anda.

Selasih suci adalah herba yang indah dengan ciri-ciri perubatan dan ia akan memberikan kelegaan daripada sakit perut dan dari penderitaan yang disebabkan oleh penyakit sendi. Daun Bergamot liar yang boleh digunakan untuk membuat teh yang apabila dimakan akan membantu untuk merawat selsema biasa. Sage, Rosemary dan Thyme apabila digabungkan dalam penyerapan wap dikenali untuk merawat gejala selsema dengan cepat.

Jika anda mengalami artritis maka anda akan perlu untuk mencari herba yang mempunyai nilai perubatan yang membantu untuk memberikan kelegaan daripada sakit artritis teraruh. Pengambilan dua daun Gotu Kola setiap hari akan memberikan bantuan yang diperlukan. Untuk kelegaan daripada batuk dan dari sakit tekak dan juga dari pelbagai penyakit pernafasan, hisop adalah salah satu herba perubatan anda mungkin mahu pertimbangkan. Spearmint dan pudina di sisi lain akan membantu untuk memberikan kelegaan daripada sakit gas dan dikenali untuk merangsang deria dan sebagainya sering dimasukkan ke dalam pelbagai hidangan.

Jika anda mengalami keadaan peluh berlebihan maka anda boleh menarik nafas lega daripada meminum teh sage yang juga akan memberikan kelegaan daripada sakit gas dan yang telah dikenali untuk membantu meningkatkan memori orang. Satu lagi herba yang sangat baik untuk membantu ingatan adalah herba pahit, Brahmi, manakala dab minyak rosemary pada kuil-kuil adalah baik untuk penumpuan.

Feverfew, seperti namanya, membantu dalam mengurangkan demam dan akan memberikan kelegaan daripada artritis dan juga membantu anda mengatasi ketakutan anda. Ia juga berguna dalam merawat histeria dan boleh meningkatkan anda apabila semangat anda adalah rendah. Herba ini juga boleh membantu dalam merawat selsema dan masalah pencernaan dan juga cirit-birit. Ia juga membantu memberikan kelegaan daripada migrain. Ia adalah herba yang sangat bermanfaat untuk mempunyai di taman ubat anda.

Wormwood adalah satu lagi herba yang popular. Ia telah dikenali untuk memberi rawatan yang berkesan untuk cacing usus, dan juga merupakan antiseptik luaran. Ia boleh digunakan di taman untuk menghalau serangga dan untuk memastikan bahawa taman anda berkembang. Ia juga dikenali untuk menghalau tikus dan tikus begitu beberapa tangkai daripada wormwood di pintu masuk mereka akan menghalang mereka datang dalam.

Calendula adalah besar sebagai penyembuh umum dan bunga chamomile dalam teh yang sangat baik untuk menenangkan saraf dan memberikan tidur yang lebih baik. Aloe Vera, manakala tidak tegasnya herba, adalah tambahan yang baik untuk mana-mana taman perubatan. Ini berair cactii ialah membakar penyembuh yang kuat dan baik untuk menutup dan membaiki tisu parut dan mempercepatkan penyembuhan sebarang luka. Ini hanya beberapa dari sekian banyak manfaat yang boleh diperolehi daripada penggunaan herba. Saya berharap panduan ini sebagai pengenalan untuk kegunaan perubatan herba memberi inspirasi kepada anda untuk meneroka lebih.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar