Losyen aromaterapi

Losyen aromaterapi

Amalan tua menggunakan minyak pati untuk terapi ini dikenali sebagai Aromatherapy. Istilah ini berasal dari bahasa Yunani akar-perkataan 'aroma' yang bermaksud bau yang menyenangkan. Minyak pati yang diekstrak daripada pokok-pokok, kulit kayu, tumbuh-tumbuhan dan bunga dan seterusnya ditukar ke minyak yang boleh digunakan untuk merawat pelbagai penyakit. Oleh itu, Aromaterapi adalah terkenal untuk memberikan bantuan untuk pelbagai kegatalan kulit dan penyakit emosi dan tekanan yang berkaitan.

Dengan bermulanya Aromatherapy moden pada awal tahun 1900-an, Aromaterapi dibawa oleh pelbagai produk penjagaan kulit seperti krim dan losyen. Losyen aromaterapi adalah antara produk yang paling popular yang memenuhi peningkatan kulit dan penjagaan kulit. Direka untuk meningkatkan kecantikan semula jadi kulit, losyen aromaterapi diselitkan dengan minyak pati seperti lavender, melati dan vanila, yang bukan sahaja meningkatkan cahaya kulit, tetapi juga menggalakkan pertumbuhan semula sel-sel kulit lama. Dengan tujuan ini tertentu, losyen aromaterapi dikatakan menggalakkan kulit usia kurang dengan melambatkan pembentukan-tanda tanda-tanda usia tua seperti kedutan dan selulit.

Pilihan-hati minyak yang penting dan campuran rumit losyen aromaterapi dan krim sedang dijalankan oleh badan aromaterapi barisan produk penjagaan yang berbeza. Yang paling disyorkan adalah mereka diselitkan dengan Shea Butter yang digunakan secara meluas oleh wanita mengandung dan mereka yang baru-baru melahirkan anak.

Ketika saya mengandung saya anak sulung, saya membuat ia satu titik untuk memohon Shea Butter Cream pada paha dan perut kawasan saya untuk mengelakkan pembentukan kesan regangan dijangka. Saya juga telah mengamalkan rutin harian memohon kegemaran lavender wangi aromaterapi losyen saya.

Sebuah perjalanan ke pakar sakit puan saya mendedahkan bahawa penggunaan produk aromaterapi semasa mengandung dan selepas bersalin terbukti memberi manfaat dan selamat untuk kedua-dua ibu dan bayi yang baru lahir. Ini kerana losyen aromaterapi diperkaya dengan vitamin dan mineral yang memulihkan semula, melegakan dan melembapkan kulit. Dengan bau yang indah yang mengiringi pelembap ini, mereka juga menggalakkan tidur yang baik, ketenangan dan pengalaman yang indah di mandi dan dandanan.

Lavender wangi aromaterapi krim paling dikenali untuk membantu dalam mendapat tidur malam yang baik. Apabila kita letih dan saraf kita sensitif, gunakan losen lavender aromaterapi semasa sebelum tidur akan membantu meringankan saraf kita dan melegakan tekanan kami. Lavender juga menyatakan untuk merawat penyakit pencernaan dan kegelisahan. Oleh kerana itu menenangkan, sedatif dan anti-sawan, aroma lavender isyarat otak kita untuk merembeskan hormon relaxant. Selain itu, lavender wangi aromaterapi losyen juga menyatakan untuk menyembuhkan penyakit kulit seperti ekzema, jerawat dan kulit gatal. Oleh itu, ia membantu mengurangkan pembentukan kesan regangan dan selulit di kawasan-kawasan seperti paha, punggung, dan perut.

Kemudian dalam tempoh kehamilan saya, saya belajar daripada seorang peguam bela aromaterapi, yang terus penggunaan minyak lavender aromaterapi dan / atau losyen membantu meringankan kesakitan penghantaran dan menggalakkan pemulihan lebih cepat. Ia juga merupakan disinfektan yang baik dan antiseptik yang ketara membantu menjaga jangkitan di teluk.

Beberapa baik rumah menyimpan losyen aromaterapi, krim dan minyak yang disimpan untuk tujuan yang berguna, bermanfaat dan serba boleh mereka. Jika anda lebih suka sesuatu yang organik dan buatan sendiri, beberapa laman web juga telah ditubuhkan untuk menyediakan maklumat mengenai mewujudkan buatan losyen dan krim, menggunakan pangkalan minyak seperti jojoba, zaitun dan walaupun yang paling popular di kawasan tropika, minyak kelapa dara. Minyak asas mempunyai aroma yang sangat sedikit mereka sendiri dan jadi jangan topeng aroma minyak pati pilihan anda.

Lawati aromatherapist yang berdekatan untuk jenis terbaik losyen aromaterapi yang anda boleh gunakan dan menemui banyak manfaat aromaterapi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar